-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:9966 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

با توجه به اين كه بهتر است در حال نماز آراسته باشيم , چرا زينت به طلا براي مرد حرام است ؟

معمولاً مردها چه مسلمان و چه غير مسلمان از طلا به عنوان زيور و زينت استفاده نمي كنند. از طرف ديگر تزين اختصاص به استفاده از طلا ندارد تا با حرمت طلا براي مردان آن ها نتومانند از زيبايي استفاده كنند. ازنظر دين مقدس اسلام استفاده كردن از زيبايي هاي طبيعت , لباس هاي زيبا و متناسب - تا وقتي كه به لباس شهرت تبديل نشود - به كاربردن انواع عطرها, به دست كردن انگشتر عقيق , مرتب كردن سر و صورت , نه تنها مجاز شمرده شد, بلكه به آن توصيه و سفارش شده است , و روايات زيادي در اين زمينه از پيشوايان مذهبي نقل شده است . به عنوان نمونه در تاريخ زندگي امام حسين مجتبي 7مي خوانيم هنگامي كه به نماز برمي خواست , بهترين لباس هاي خود را مي پوشيد. سؤال كردند: چرا بهترين لباس هاي خود را مي پوشي ؟ فرمود: (1)بنابراين با حرمت استفادهء طلا براي مردان لطمه اي به حسن زيبايي و آراسته بودن آنان وارد نمي شود. متذكر مي شود استفاده نكردن مردها از طلا دو حكم فقهي دارد: يكي اين كه زينت كردن به طلا مثل آويختن زنجير طلا به سينه و انگشتر طلا به دست كردن و بستن ساعت مچي طلا به دست و پوشيدن لباس طلاباف براي آنان حرام است و ديگر اين كه نماز خواندن با آن ها باطل است . (2)

(پـاورقي1 ـ تفسير نمونه , ج 6 ص 151

پاورقي2 توضيح المسائل مراجع , مسئله 831و 832

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.